Úkoly v krizovém řízení na úrovni obcí plní zejména starosta obce a obecní úřad.

Starosta obce zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací. Pro plnění těchto úkolů a úkolů při řešení krizových situací může zřídit krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán – viz kapitola 9.

Za krizové situace zajišťuje starosta obce provedení stanovených krizových opatření v podmínkách správního obvodu obce, a dále zejména:

  • zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím,
  • nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce,
  • organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva,

Obecní úřad v rámci úkolů v krizovém řízení zejména:

  • organizuje přípravu obce na krizové situace,
  • poskytuje obecnímu úřadu ORP podklady ke zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností,
  • vede za krizových situací evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob,
  • podílí se na zajištění veřejného pořádku,
  • plní další úkoly stanovené krizovým plánem obce s rozšířenou působností.

Obecní úřad rovněž seznamuje právnické a fyzické osoby s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.

Ostatní orgány obce se na plnění úkolů v krizovém řízení podílejí.

 


Předchozí Následující