1) Co je to psychologie?

a) věda o výchově a vzdělávání

b) věda o poruchách učení

c) věda o duši

 

2) Jak dělíme temperament?

a) sangvinik, melancholik, pragmatik, cholerik

b) sangvinik, melancholik, flegmatik, cholerik

c) sangvinik, melancholik, flegmatik, alkoholik

 

3) Co je to LMD?

a) lehká matematická dysfunkce

b) lehká mozková dysfunkce

c) líný motorický defekt

 

4) Jak se říká poruše matematických znalostí?

a) dyskalkulie

b) dyspraxie

c) dysgrafie

 

5) Věkové rozmezí 15 – 20 let nazýváme obdobím:

a) akreditace

b) agitace

c) adolescence

 

6) Soubor schopností sloužících k poznání a řešení problémů, které měříme pomocí IQ je:

a) myšlení

b) komunikace

c) inteligence

 

7) Kreativita český zní:

a) reakce

b) tvořivost

c) povaha

 

8) Pod pojmem MOTIVACE rozumíme:

a) zvýšení zájmu o určitou činnost

b) název hry

c) psychickou vlastnost člověka

 

9) Vnitřní motivací rozumíme:

a) motivy spjaté přímo s nějakou činností (zvídavost, radost…)

b) motivy zprostředkované (odměna-pochvala, trest, osobní hodnoty)

 

10) Pro věkovou skupinu dětí mladšího školního věku (6 – 9 let) je charakteristické:

a) rychlé střídání zájmů činnosti

b) dlouhodobé setrvání u jedné činnosti

c) potřeba samostatnosti, osvobození se od rodiny

 

11) Jak se nazývá psychický předpoklad k činnostem, který pobízí člověka v určité situaci k určitému chování – čistit si zuby, uklízet po jídle ze stolu, připravovat se do školy. Projevuje se tím, že člověk bezděčně nebo i „proti své vůli“ tímto způsobem reaguje, chová se.

a) paměť                                 

b) návyk                                

c) motiv

 

12) Pro které děti školního věku je typické – rovnoměrný růst, realista, postupný přechod k abstraktnímu myšlení, větší záměrná pozornost (20 minut), smysl pro humor, stabilní kamarádství, uvědomování mužské a ženské role, potřeba identifikovat se svou skupinou?

a) mladší školní věk … 6 – 9 let

b) střední školní věk … 10 – 12 let

c) starší školní věk … 13 – 15 let

 

13) Slovo percepce znamená…

a) vnímání                            

b) pozornost                           

c) emoce

 

14) Jak se jmenuje obor psychologie, který se zabývá duševními poruchami, patologickým prožíváním, chováním a vývojem jedince?

a) psycholingvistika

b) klinická psychologie

c) psychopatologie

 

15) Latinský výraz pro "JÁ".

a) id                                       

b) ego                                              

c) psycho

 

16) Vzájemné působení mezi osobami se uskutečňuje pomocí … Existuje verbální (slovní) a nonverbální (gesty).

a) gestikulace                        

b) akreditace                          

c) komunikace

 

17) Usměvavý, agresivní, prudký, tichý, neklidný, společenský, náladový - vše jedním slovem…

a) rysy                                   

b) vlastnosti                           

c) schopnosti

 

18) Kdy končí období předškolního věku?

a) vstupem do školy               

b) v 6ti letech                         

c) v 7mi letech

 

19) Kdo dospívá (zejména psychicky) dříve?

a) chlapci                               

b) dívky                             

c) nikdo, je to nastejno

 

20) Co je účinnou obranou proti zapomínání?

a) opakování                          

b) zapamatování                     

c) správná motivace

ŘEŠENÍ:

1) c, 2) b, 3) b, 4) a, 5) c, 6) c, 7) b, 8) a, 9) a, 10) a, 11) b, 12) b, 13) a, 14) c, 15) b, 16) c, 17) b, 18) a, 19) b, 20) a


Předchozí Následující