Opatřením ministra školství, mládeže a tělovýchovy č. j. MSMT-2647/2013-210 ze dne 29. ledna 2013, byly schváleny revidované Rámcové vzdělávací programy pro základní školství, do kterých byla ve větším rozsahu zapracována i problematika ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí. Z celkem devíti vzdělávacích oblastí je tato problematika součástí sedmi, tj. prolíná se téměř celým vzdělávacím programem. Konkrétně bylo rozšířeno a specifikováno učivo a doplněny dílčí cíle vzdělávání. Tyto nově upravené rámcové vzdělávací programy vstoupily do výuky od září 2013.

Důležité je, aby danou problematiku vyučovali přímo ve vzdělávacím procesu samotní učitelé. Jen tak je možné docílit průběžného vzdělávání, opakování a testování tak, aby vznikly trvalé znalosti a dovednosti. V rámci jedné besedy či přednášky realizované profesionálem to nelze stihnout. Profesionál, tj. v našem případě hasič, by v tomto systému neměl suplovat roli učitele, jeho činnost ve škole by měla být zpestřením, zatraktivněním dané problematiky.

 

V současné době mají učitelé možnost vybírat z celé řady pomůcek, učebnic či odborných příruček:

K výuce předmětné problematiky byly ze strany HZS ČR (MV-GŘ HZS ČR a jednotlivé HZS krajů) vydány odborné příručky, publikace, CD a DVD určené pro učitele i žáky. Vše lze nalézt na webové stránce HZS ČR na adrese: http://www.hzscr.cz/clanek/pomucky-pro-zakladni-a-stredni-skoly.aspx.


Předchozí Následující