MS Word je  textový editor, který umožňuje základní práci s grafikou a grafickými objekty, které rozšíří naše možnosti při vytváření dokumentů. Word má nejen vylepšené možnosti vkládání obrázků, ilustrací, fotek, ale hlavně možnosti úpravy těchto grafických obrázků. Obrázky lze obecně rozdělit do dvou skupin podle toho, jakého typu obrázek je:

 

  • Vektorové obrázky jsou složeny z křivek. To znamená, že obrys každého objektu, každá čára a vůbec všechno, co se na obrázku nachází, je matematicky počítáno a složeno z jednotlivých čar a křivek. Výhodou vektorového obrázku je zachování ostrosti a oblosti hran při jakémkoliv zvětšení. Nevýhodou je omezená vypovídající schopnost vektorové grafiky (např. vektorová fotografie není možná). Vhodným příkladem vektorového obrázku je většina klipartů.
  • Rastrový obrázek se celý skládá z velmi malých a různě barevných bodů, které jsou poskládány jeden vedle druhého. Pro lidské oko však představují jednolitý obraz. Výhodou rastrového obrázku je velká vypovídající schopnost, nevýhodou je snížení kvality při zvětšování. Klasickým příkladem rastrového obrázku je například fotografie z dovolené.

 

Vektorový obrázek

Vektorový obrázek

Rastrový obrázek

Rastrový obrázek

Do dokumentu je možné vložit obrázky ze dvou obecných zdrojů:

 

  • Z Klipartu. Po instalaci balíku Microsoft Office se současně naistaluje i sada obrázků, které vytvořili tvůrci Wordu. Každý takový obrázek se nazývá klipart a je možné jej kdykoliv vložit do dokumentů. Se vzrůstající významností internetu se většina klipartů přemístila právě sem, kontrétně na web http://www.office.com. Výhodou je to, že Word umí přímo z tohoto webu kliparty zobrazovat a vkládat do dokumentů. Pro využití stovek a tisíců klipartů je samozřejmě nutné mít aktivní připojení k síti internet.
  • Z externího (vlastního) zdroje. Do dokumentu je možné vložit prakticky jakýkoliv grafický obrázek. Podmínkou je, aby byl uložen ve formátu, který Word podporuje. Tímto způsobem je možné vložit do dokumentu například digitální fotografii ze schůze, logo, přidat snímek výrobku do propagačního materiálu apod.

Předchozí Následující