S každým otevřením Wordu se automaticky vytvoří i nový soubor, který se jmenuje Dokument1. Číslo za slovem Dokument je pořadové číslo nového dokumentu od okamžiku otevření Wordu. Můžeme mít rozpracovaný jeden dokument a přitom si otevřít další a pracovat na dvou zároveň. Ten druhý bude mít název Dokument2.  Název dokumentu se zobrazuje na titulní liště Wordu.   Na obrázku je příklad již čtvrtého nového dokumentu v pořadí.

Název dokumentu na titulní liště

Název dokumentu na titulní liště

Pokud potřebujeme pouze nový čistý "papír", stačí kliknout na tlačítko Office, v nabídce na Nový a v otevřeném okně na první položku  Prázdný dokument. Pro vytvoření nového prázdného dokumentu stačí také stisknout klávesovou zkratku Ctrl+N.

Vytvoření nového souboru pomocí šablony

Tvůrci Wordu vytvořili pro nejpoužívanější typy dokumentů tzv. šablony. Šablona je prázdný formulář, například fax, životopis apod., který stačí pouze doplnit potřebnými údaji. Šablona tak velmi usnadňuje práci a čas - není nutné zabývat se tvorbou grafické úpravy dokumentu, stačí pouze údaje doplňovat. Postup při použití šablony je následující:

  1. Klikněte na tlačítko Office (nebo Soubor pro Word 2010)
  2. V otevřené podnabídce vyberte položku Nový
  3. V levé části otevřeného dialogového okna máme menu Šablony.
  4. Klikněte na požadovanou kategorii šablon a otevřou se již konkrétní šablony. Kliknutím na vybranou šablonu se v pravé části zobrazí její náhled. Po kliknutí na tlačítko Stáhnout se šablona stáhne a otevře v aplikaci Word. (Pro využití šablon, které jsou uloženy na webu Office.com, je samozřejmě nutné mít aktivní připojení k síti internet)
  5. Nyní stačí jen do šablony doplnit vlastní údaje.

Dialogové okno se šablonami ve Word 2007

Dialogové okno se šablonami ve Word 2007

Předchozí Následující